⭕️❌لطفا توجه کنید که :🌐 دانلود از سایت باید باکامپیوتر 🖥و نرم افزار مخصوص دانلود مثل idm انجام شود و فایل ها فقط در کامپیوتر قابل استفاده هستند و در گوشی موبایل ❌قابل دانلود و استفاده نیستند.❌⭕️
دسته بندی : دسته‌بندی نشده

قبلا هم مطلبی در این مورد نوشته بودیم که به نکاتی از عکاسی کودکان در آن اشاره شده بود. در این نوشتار به موضوعات دیگری از این بحث با تمرکز بیشتر بر عکاسی از نوزادان می پردازیم.

http://www.psdha.ir/wp-content/uploads/2013/03/%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-2.jpg

قبل از اینک بخود بیایید کودکتان برای رفتن به مدرسه خانه را ترک می‌کند. عکسهای خانوادگی بخشی از زندگی شماست، بنابر این سعی نمایید اولین‌های زیبای زندگی خود را در عکسها جاودانه سازید.

بطور مرتب عکس بگیرید

از هر گام از مراحل رشد کودک عکس بگیرید، اولین لبخند، اولین حمام، اولین دندان، اولین راه رفتن و… نوزادان بسیار سریع تغییر می‌کنند، سعی کنید تمام مراحل رشد را قبل از اینکه جزئی از خاطرات شوند ثبت نمایید. یک روز از زندگی کودک از بیدار شدن و کش آمدن و لبخند نوزاد در صبح تا خمیازه‌های شب را به تصویر بکشید.

یک روز کامل کودکتان را دنبال کنید

با این کار یک سری عکس خواهید داشت که هر چه از آن بیشتر بگذرد برای شما زیباتر و به یادماندنی تر خواهد شد.

از احساسات کودک عکس بگیرید

از تمام احساسات مختلف کودک عکس بگیرید: لبخند غرور آمیز، اخم، گریه شدید و… کودکان احساسات خود را مخفی نمی کنند. این احساسات که حالاتی زیبا ازدوران کودکی هستند را در عکسها نشان دهید.

از نزدیک عکس بگیرید

برای اینکه عکسها از تاکید و تمرکز بیشتری برخوردار باشد تا جایی که می توانید روی سوژه زوم نمایید. تا جایی که سوژه تمام منظره یاب دوربین را پر نماید به آن نزدیک شوید. برای اینکه نزدیکترین فاصله فوکوس دوربین را بدانید منوال دوربین را نگاه کنید.

زوایای مختلف را آزمایش کنید

از عکاسی در همسطح چشمان نوزاد آغاز کنید. کودک را روی شانه کسی بگذارید یا چند لحظه ای نوزاد را روی مبل راحتی قراردهیدو از او عکس بگیرید. سپس حالات متفاوتی را آزمایش نمایید، مثلا یک صندلی کنار تخت برده، روی آن بایستید و از بالای آن عکس بگیرید.

از افراد دیگر فامیل همراه نوزاد عکس بگیرید.
از دیگر افراد فامیل با نوزاد عکس بگیرید، از خواهر بزرگتر در حال تغذیه نوزاد، پدر بزرگ که با نوه خود بازی می کند و مادر در حال شیر دادن و… یک حالت جالب دیگر این است که دو کودک را در مقابل هم قرار دهید و از عکس العمل ها و ارتباط چشمی آنها با یکدیگر عکس بگیرید.

از یک زمینه ساده استفاده کنید.
با تمرکز بیشتر روی سوژه عکسی قویتر بدست می‌آید. سوژه را مقابل یک زمینه ساده قرا دهید. معمولا با کمی حرکت دادن دوربین یا چرخاندن آن به سمت چپ و راست می توان عامل شلوغی و برهم زننده تمرکز را در عکس حذف نمود.

از نور طبیعی استفاده کنید.
شاید تعجب نمایید اگر بگوییم که روزهای ابری بهترین نور را برای عکاسی از مردم و پرتره فراهم می‌نماید. نور درخشان خورشید باعث اخم کردن سوژه و ایجاد سایه‌های تند روی صورت می‌شود. در روزهای ابری نور ملایم روز چهره را زیباتر نشان می‌دهد. فلاش را خاموش نموده و از نور ورودی از پنجره یا محیط باز برای گرفتن عکسی با نور ملایم و رنگهای زنده از سوژه بهره ببرید.

مشخصات و اطلاعات فایل

      نظرات برای این مطلب بسته شده است.

      Sorry, the comment form is closed at this time.