⭕️❌لطفا توجه کنید که :🌐 دانلود از سایت باید باکامپیوتر 🖥و نرم افزار مخصوص دانلود مثل idm انجام شود و فایل ها فقط در کامپیوتر قابل استفاده هستند و در گوشی موبایل ❌قابل دانلود و استفاده نیستند.❌⭕️
دسته بندی : دسته‌بندی نشده

آموزش ویدیویی کالیبره کردن مانیتور به زبان فارسی

چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟ مانیتورهای موجود در بازار از تنوع بالایی برخوردار هستند و اکثر برندها از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند. از این‌رو رنگ‌هایی که به نمایش می‌گذارند با هم فرق دارند. مشکل از جایی آغاز می‌شود که یک عکاس می‌خواهد تصاویری را که با زحمات زیادی ثبت و ادیت کرده‌ است به نمایش بگذارد یا آن‌ها را چاپ نماید. ولی زمانیکه آن را در مانیتورهای دیگر مشاهده می‌کند یا آن‌ را به آتلیه برده و چاپ می‌کند، متوجه می‌شود که زحماتش نقش‌برآب شده‌ است.

به عنوان مثال ثبتی را در گالری آپلود می‌کنیم ولی با نقد‌هایی مانند (ساچوریشن ثبت بالاست، رنگ‌های طبیعی نیستند، بک‌گراند یک‌دست نیست و …) مواجه می‌شویم و این درحالیست که خودمان متوجه‌ی آن ایرادات نمی‌شویم.  پرسش اینجاست، چرا این‌ اتفاق می‌افتد؟

کالیبره کردن مانیتور

فیلم آموزش کالیبره کردن مانیتور

عوامل زیادی در ادیت یک ثبت دخیل هستند، از جمله نور محیط، خستگی چشم کاربر، نرم‌افزار‌های ویرایشی و از همه مهم‌تر کالیبره بودن مانیتور. زمانی‌که یک مانیتور کالیبره نیست نمی‌توان به رنگ‌هایی که به نمایش می‌گذارد اعتماد کرد، ممکن است ساچورگی یکی از رنگ‌ها بالا یا پایین باشد، آنگاه زمان ادیت عکس ناخواسته آن رنگ از حالت طبیعی خود خارج شده و دگرگون می‌گردد و زمانی‌که در یک مانیتور دیگر آن‌را مشاهده می‌کنیم متوجه‌ی تغییر ناخواسته‌ی رنگ‌ها می‌شویم. نمی‌توانیم مانیتور‌های همه‌ی کاربران دنیا را با مانیتور خود کالیبره نماییم اما می‌توانیم از یک استاندارد نسبی پیروی کنیم.

همانطور که می‌دانید نور‌های اصلی عبارتند از سبز، آبی و قرمز. تمام رنگ‌هایی که ما در مانیتور می‌بینیم از این سه‌ نور تشکیل شده‌اند. کافی‌است یکی از این‌ سه ‌نور از حد نرمال خود خارج شود تا باعث بالا یا پایین بردن دمای مانیتور گردد (کمتر یا بیشتر از حد نرمال) و یا کاربر را وادار به تغییر بیش‌از حد آن رنگ در زمان ادیت نماید.

چاره‌ی کار فقط کالیبره‌ کردن مانیتور است.

در این فیلم آموزشی تلاش بر این‌است که کالیبره کردن مانیتور را در ویندوز‌های ۷ و ۸ به شما آموزش دهیم. درنظر داشته‌باشید که محیط کار تأثیر بسیار زیادی بر کالیبره کردن مانیتور دارد، برای این‌که بتوانید به نور‌های واقعی‌تر برسید پیشنهاد می‌کنم در یک اتاق کاملاً تاریک این‌کار انجام دهید.

مشخصات و اطلاعات فایل

      نظرات برای این مطلب بسته شده است.

      Sorry, the comment form is closed at this time.