⭕️❌لطفا توجه کنید که :🌐 دانلود از سایت باید باکامپیوتر 🖥و نرم افزار مخصوص دانلود مثل idm انجام شود و فایل ها فقط در کامپیوتر قابل استفاده هستند و در گوشی موبایل ❌قابل دانلود و استفاده نیستند.❌⭕️

روتوش عکس

بدون دیدگاه
دسته بندی : دسته‌بندی نشده

روتوش عکس

روتوش یا retouch که در زبان فارسی به معنای دستکاری کردن عکس می باشد، اگر از منظر زبان شناسی مورد بررسی قرار گیرد اطلاعات شیرینی را در اختیار خواننده قرار می دهد. نویسنده مقاله معتقد است Re که در زبان انگلیسی که به معنای عطف اعمال است در عبارت Retouch نیز به کار رفته است. یعنی Re+touch که در اینجاReیعنی تکرار یا عطف یک عمل , touch نیز بمعنای لمس می باشد و در نهایت این کلمه را باید لمس مکرر و متاثر کردن عکس از لمس دانست. در ابتدا بعد از آنکه دانستیم لغت روتوش از حیث لغوی چه ویژگی هایی دارد با نگاهی کنجکاوانه بیشتر یه این مقاله می پردازیم.

روتوش عکس

روتوش عکس در ابتدای امر به شیوه امروزی رایج نبوده، مخصوصا در روتوش عکسهای پرتره. روال به این شکل بوده است که عکاس بعد از ثبت و چاپ مخصوصا در عکس پرتره برای از بین بردن معایب چهره مخصوصا لک های موجود در پوست، کمی دست خود را به روی رنگ های نزدیک به رنگ پوست آغشته می کرده است و سپس روی لک را چندبار لمس می کره است و با تکرار این عمل به نتیجه مطلوب می رسیده است. امروز در عصری که تکنولوژی مخصوصا تکنولوژی نرم افزاری در تمام ابعاد زندگی می درخشد، اگر به این شیوه روتوش سنتی نگاه کنیم به وقت گیر بودن و زحمت زیاد آن پی خواهیم برد بدون شک این روش هرگز زیبایی روتوش های امروزی را نداشته و نخواهد داشت. نکته بسیار مهم این است که اگر شخص در امر روتوش سنتی دچار خطا می شد دیگر امکان بازگشت به مرحله قبل نبوده یا اگر این امکان بود با سختی ها فراوان بوده است.

مشقت و سختی های این امر تا آنجایی یود که نرم افزارهای مانند فتوشاپ بطور چشمگیر در این صنعت جای خود را پیدا کرده و در عرصه عکاسی دیجیتالی تحولی شگرف ایجاد کردند. paperless بودن و اعمال تغییرات بدون نیاز به چاپ عکس و امکان تغییر و روتوش در سطح و سیع و دلخواه علاوه بر سرعت بالای روتوش و ایجاد جاذبه های نرم افزاری روی عکس باعث شد تا هر رو طرفداران زیادی به این عرصه وارد شوند. در تصویر زیر می بینید که چگونه تصویر علاوه بر روتوش ، میکاپ نیز شده است و جلوه های بصری نیز به عکس آن اضافه شده است.

ret-2

همین ویژگی ها منجر به افزایش این شیوه از روتوش در عکاسی شده است.

و اما روتوش آری یا خیر

روتوش در کنار مزایای خود با معایبی روبرو است و ما ی بایست پیش از هر نوع روتوش هدف خودمان را بدانیم . از مزیای روتوش این است که معایب عکس را برطرف می نماید و به خوبی های آن می افزاید ولی اغراق ر این مسئله منجر به این می شود که تصویر فضای حقیقی یا رئال خود را از دست داده بعضا با تصویری خلاف واقع روبرو شویم به همین جهت است که پلیس گذرنامه به جهت ثبت چهره واقعی هر فرد از دریافت تصاویر روتوش شده برای الحاق  در گذرنامه امتناع می ورزد.

مشخصات و اطلاعات فایل

      نظرات برای این مطلب بسته شده است.

      Sorry, the comment form is closed at this time.